30 de set. 2010

El Vestby és com el porc

Doncs sí amigues i amics, de moment la desconstrucció de l'armari Vestby està sent la mar de profitosa: està rendint com un pata negra!

Com que encara em quedaven uns quants plafons i la tela que feia de cortina a l'armari, vaig tenir un revelació: volia provar l'apassionant món dels tints de roba naturals i em vaig decidir pel cafè. Ajudava el fet que el M. tenia un pot de cafè Alteza (adient pels paladars més exigents) que no acabava mai. Quan vaig obrir el recipient vaig veure que el cafè estava entre gris i lila i vaig pensar que:

- quedaria un color bonic i

- que esperava no morir intoxicada per els vapors que podia emanar un cafè adulterat


Tal dit, tal fet. Vaig posar a bullir una olla amb aigua, sal i el cafè que quedava al pot (2 cullerades). Bullir 1 hora, deixar-ho en remull una hora més i esbandir-ho bé. La recepta no és meva, per internet n'hi ha mil. Diuen, per exemple, que amb la pell de la ceba pots fer uns tons grocs i ocres molt bonics.


Aquí dalt teniu el resultat de la tenyimenta un cop seca la tela. És un drap brut? No, és un bonic to terra! I perquè volia una tela marró? Doncs perquè em fes de llenç sobre un dels plafons sobrers del Vestby.

Ho podria haver fet un nen petit?. I tant! Però, i permeteu-me l'expressió (filòlegs required), i lu bé que m'ho vaig passar?

7 comentaris:

  1. T'HE DE DIR QUE LA PRIMERA IMATGE FA ANGUNIETA: semblen entranyeeees!

    SORT Q EL RESULTAT ÉS TAN BUFÓ...

    Aviam aquí una nova proposta, m'he il·luminat, MIRA ARTISTA!nous reptes;)

    http://www.nopuedocreer.com/quelohayaninventado/14465/lampara-de-moldes-de-magdalenas/

    ResponElimina
  2. Oooooooh! srta. és molt bonic! m'encanta! definitivament em declaro fan! com has fet les rodonetes?
    No recordes que a la nostra tendra infància vam tenyir amb col lombarda? (P5) Doncs sí, van quedar uns preciosos mocadors morats...i una ferum encantadora a la classe, que et removia l'estómac!!! maru

    ResponElimina
  3. Anònim: H. no escriguis com a anònima que la teva prosa et delata! Jo de moment amb la làmpara (o làmpada com diria el teu home), no m'atreveixo.

    Maru: si et digués com vaig fer les rodonetes... unes les vaig fer amb una capseta buida de Letibalm, les altres amb una bombeta fosa de baix consum. Sóc pur reciclatge! I com havia pogut oblidar la col lombarda: si com ha mínim i vam estar treballant un trimestre. Quins temps aquells en els que ens dedicàvem a trepitjar raïm, fer la migdiada i passejar agafant una corda...

    ResponElimina
  4. És moníssim! jo tb en vull un pel meu menjador!
    Aquest armari dóna moooolt de si! encara hi haurà una tercera entrega?

    ResponElimina
  5. És possible que hi hagi una tercera entrega, però quan tingui temps. He ideat un moble però no sé si és "executable". Haureu de continuar visitant el bloc per veure-ho!

    ResponElimina
  6. Filòleg requerit: "i com m'ho vaig passar de bé?"

    m'encanta la café-solució! a veure quin dia convoques la I Jornada Internacionals de devots e la Srta. Cols i ens organitzes una visita guiada per totes les teves obres!? We love you!

    :)

    markus

    ResponElimina
  7. Per fi apareix un dels filòlegs! Gràcies per l'aclariment, mira que intento ser tant "normativa" com puc, però hi ha expressions que se'm resisteixen...

    ResponElimina